ههزینه ی نصب و نگهداری پایین

کوتاه بودن زمان شست و شو

مجهز به دریچه های بازدید بالا و پایین

مجهز به شیر هواگیری و فشار سنج

قابل تجهیز به سیستم اتوماتیک شست و شوی معکوس

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر یا فیلتر شنی تحت فشار ، جزء تجهیزات متداول در استخرها بوده و دستگاهی است که عمل خالص سازی و تصفیه‌ آب را انجام می‌دهد . این دستگاه طی فرآیندهایی ذرات کوچک شن‌ وماسه موجود در آب را جدا کرده و به نوعی آب را تصفیه می‌کند . در آخر، آب تصفیه شده وارد مخزن فیلتر شنی می‌شود . فیلتر شنی استخر می‌تواند رسوبات ، هیدروکربن‌ها و همچنین فلزات و بسیاری از مواد مضر دیگر را از آب جدا کرده و آن را خالص کند .

به طور کلی فیلتر تصفیه استخر ، آب موجود در استخر را پلایش و تمیز می کند . با توجه به اینکه آب استخر راکد است و جریانی ندارد بعد از مدت ها کدر خواهد شد و امکان جمع شدن ناخالصی ها و رشد باکتریها وجود دارد .

عمل فیلتراسیون آب استخر و جکوزی از مهمترین اعمال جهت تصفیه و شفاف سازی آب استخر است . فیلتراسیون آب استخر برای بهداشت افرادی که از استخر استفاده می کنند دارای اهمیت ویژه ای است .

درحال حاضر استفاده از استخر و جکوزی به لحاظ کاربردهای درمانی بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته که باعث می شود که تولید کنندگان دراین زمینه سرمایه گذاری کنند . شرکت سازاب ارائه دهنده باکیفیت ترین فیلترهای شنی آماده همکاری با عزیزانی که قصد خرید این محصول را دارند می باشد . شما کارفرمایان محترم می توانید جهت مشاوره رایگان با کارشناسان فنی شرکت تماس بگیرید و از کمی و کیفی محصول اطلاعات کسب نمایید .

بکواش فیلتر شنی استخر

فیلتر های شنی با جذب ذرات و مواد آلوده و نگهداشتن آن ها بروی سطح سیلیس خود به مرور زمان توانایی فیلتراسیون خود را از دست داده و نیاز به احیا و نظاقت پیدا می کنند . نظافت سطح شن دورن فیلتر بسیار ساده بوده و فقط کافی است جهت جریان عبور آب را معکوس کرده (بکواش) و آلودگی را به فاضلاب هدایت نمود .

در فیلتر های شنی فلزی این کار توسط شیر هایی که در مسیر آب ورودی و خروجی تعبیه شده است انجام می گردد . چهار شیر به منظور بک واش آسان فیلتر شنی استخر در نظر گرفته می شود که این شیر ها عبارتند از :

شیر ورودی آب از استخر به فیلتر شنی

شیر خروجی آب از فیلتر به استخر

شیر خروجی فیلتر شنی به فاضلاب

شیر ورودی آب استخر به قسمت تحتانی

بک واش فیلترشنی استخر چه زمانی باید صورت گیرد ؟

یکی از علائم آشکاری که می توان فهمید زمان بکواش رسیده یا نه ، آب با کدورت بالا می باشد . هنگامی که استخر تیره می شود ، فیلتر ممکن است کثیف باشد ، فشار سیرکوله آب ضعیف شده باشد یا ممکن است یک واکنش شیمیایی اتفاق افتاده باشد .

رفع این موانع با عمل بکواش باعث افزایش فشار سیرکوله فیلتر شنی می باشد .

اگر سیستم دارای ورودی و فشار سنج خروجی باشد ، اختلاف فشار جزئی شاید 7psi یا( 5/0 بار) در هنگام تمیز بودن فیلتر وجود داشته باشد . از آنجا که بستر شن و ماسه شروع به جذب از خاک می کند ، این اختلاف فشار شروع به افزایش می کند . در بیشتر فیلترهای شنی پرمحتوا ، زمان آن است که وقتی اختلاف فشار به 18 تا 20 psi(1 الی 2 بار ) برسد ، بایستی عمل بک واش انجام شود .

برای اینکه فیلترشنی کارایی و بهروری بیشتری داشته باشد رعایت چند نکته زیر الزامی است :

  • اندازه و مقدار دانه های شنی باید با دقت انتخاب شود . با توجه به ظرفیت و اندازه و ابعاد مخزن ، مقدار و تعداد دانه های شن و میزان بزرگ و کوچکی دانه ها قابل تعیین است .
  • نحوه شستشوی معکوس و مدت زمان انجام آن به صورت دوره ای از دیگر مواردی می باشد که به شدت بر کارایی فیلتر شنی تاثیرگذار است . لازم به ذکر است که نحوه شستشو و میزان فشار وارد شده به بستر باید به گونه ای باشد که بتواند تا 15 درصد حجم بستر را افزایش دهد .
  • سرعت عبور آب از بستر نیز می تواند بر کارایی دستگاه تاثیر بالایی داشته باشد . برای درک بهتر این مساله لازم به ذکر است که هر چه فشار و سرعت عبور آب از بستر بیشتر باشد ، قدرت تمیزکنندگی و افزایش حجم بستر افزایش پیدا خواهد کرد .

قیمت فیلتر شنی

قیمت فیلتر شنی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

1. جنس پوشش بدنه

2. سرعت فیلتراسیون

3. میزان فشار

4. ظرفیت فیلتر شنی

5. کیفیت مواد و اجزای درونی

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بخش فروش شرکت سازاب تماس بگیرید ویا به وب سایت سازاب مراجعه نمایید .

تلفن تماس : 09123837042 و 88571656-021